Tuesday, January 10, 2017

Jelajah 500 Kilometer dalam 100 hari..

Masa diperlukan 100 hari untuk sampai ke distinasi sejauh 500 kilometer dengan berjalan juga berlari.. Kenapa tidak berkenderaan..? Bukan tiada kereta, tapi yang pastinya tiada motorsikal bukan basikal.. Kenapa berjalan juga belari, jawapannya.. Virtual Run, Death Race 500Km.. 


Death Race Poster
Saja nak cuba sesuatu yang baru, lain dari yang lain katanya.. peraturannya mudah, hanya daftar, tunggu pengesahan pendaftaran dan mulalah berjalan atau berlari..

Pendaftaran aku buat pada 1 Oktober 2016 dan 3 Oktober bermulalah perjalanan aku menuju distinasi 500Km.. Berbekalkan bid nombor 5123.. heheh bila dapat bid pun dah rasa seronok, belum dapat medal dan baju finisher lagi tu..


Nanti aku nak Print & frame kan bid ni

Tengok medal DR500Km ni biasa-biasa jek, tapi aku nampak ada sesuatu yang istimewa disebalik medal tu.. Cuba korang perhati medal tu dalam-dalam, selami jiwa mereka.. Bagimana untuk berjaya tamatkan cabaran 500Km dalam masa hanya 100 hari..

Biasa jek Muka Medal ni..
Bukan 5KM atau 50KM tapi 500KM..
Sebenarnya ada yang lagi hebat, kurang 30 hari boleh tamatkan cabaran 500Km.. Ini Ultramen jek yang boleh buat..

Top 5 Finisher

Semalam dah dapat dah baju finisher 500Km dan medal.. tapi belum sempat sarung lagi.. masih bergantung kat rumah tu.. emmm bila nak pakai eah..? Sebab lain kenapa aku join VR ni mungkin sebab baju ditaja oleh Ultron kot.. heheheh

Ini baju Finisher dan medal aku.. 

Micro-dry t-shirt by Ultron
Tengah intai-intai untuk join VR 1000Km pula.. hahahah nak habiskan 500Km dlm 100 hari pun macam nak nangis.. Kalau 1000Km confirm nangis dulu baru dapat habiskan cabaran..

Aku bermula sekitar 3 Oktober dan berakhir pada 8 January.. Aku buat 33 jumlah larian untuk dapat 513.8 Km dan purata satu sesi larian adalah 15km hingga 16km. Misi 800KM Tahun 2017 baru saja bermula.. Jauh lagi perjalanan mencapai misi..

Catitan Jelajah 500KM bermula






No comments:

Post a Comment