Sunday, January 8, 2017

Terlewat Bukan Bermakusd Tertinggal..

Minggu kedua di Sekolah Kebangsaan dan juga di Sekolah Agama. Walaupun terlewat 2 hari di Sekolah Agama tidaklah bermaksud tertinggal dalam pelejaran..

Budak-budak lain dah mula belajar di Sekolah Agama 1 January, Abg Iqi baru nak daftar masuk sekolah 2 January dan 3 January terus masuk kelas dan belajar.

Abg Iqi dengan Kereta Rasmi ke Sekolah
Alhamdulillah, mudahnya urusan pendaftaran masuk Sekolah Agama di Negeri Johor ni. Kelekaan untuk mendaftar Abg Iqi di Sekolah Kebangsaan adalah punca kenapa Abg Iqi lewat masuk ke Sekolah Agama.

Macam ni lah gayanya budak Sekolah Agama kat Negeri Johor ni, baju diluar samping didalam. nampak cool..

Ada hikmah disebalik apa  yang berlaku, aku daftarkan Abg Iqi di Sekolah Agama Kampung jek. Sepatutnya aku daftarkan Abg Iqi di Sekolah Agama yang lain, yang lebih dekat dangan Sekolah Kebangsaannya, tapi..

Sekolah Kampung
Bukan niat untuk membeza-bezakan sekolah yang itu dengan sekolah yang ini, apa yang penting segala kemudahan untuk kegunaan murid-murid tahun satu macam Abg Iqi ni senang dan selesa.

Rutin harian Abg Iqi ke Sekolah Agama, segalanya aku yang uruskan Insya Allah. Balik dari Sekolah Kebangsaan, aku dah sampai dulu depan pagar sekolah sambi menanti Abg Iqi balik.. Pejabat aku jadi transit untuk Abg Iqi makan tengah hari, solat dan bersiap ke Sekolah Agama.


Balik Dari SK
Lunch kat Office papa
Lepas lunch kita solat dan terus ke Sekolah Agama, Ibu kena rajin-rajin ar sediakan bekal utk Abg Iqi dan papa lepas ni.. 

Abg Iqi Berlari masuk ke kelas, seronok katanya pegi sekolah
Hari Pertama di Sekolah Agama, aku hantar sampai pintu kelas.. selang beberapa minit aku tinggalkan Abg Iqi di Sekolah dibawah jagaan Ustaz Md Ikmal. Terima kasih Ustaz.. Hari Kedua dan seterusnya aku hantar kat pintu pagar sekolah jek.. Berlari-larilah Abg Iqi masuk ke kelas.. Macam ada sesuatu yang seronok menanti di dalam kelas.. hahaha aku dulu tak macam tu pun..


OK, dah petang jom balik..
Selesai rutin sehari Abg Iqi di Sekolah Agama. Pergi sekolah dalam keadaan gembira balik sekolah pun masih gembira lagi.. Nampak tak, sekolah ni seronok sebenarnya. Semoga ianya berkekalan hingga taman persekolahan.

Jom balikk..

No comments:

Post a Comment