Sunday, March 30, 2014

Malam Masih Muda

Jam dinding baru menunjukkan pukul 12am.. Malam masih muda.. Ada banyak lg pekerjaan yg belum aku satlekan.. Macam biasa sebelah pagi aku sibuk dengan kerja pejabat, sampai dirumah pasti ada kerja yang tidak diduga menanti..

Rutin harian selepas waktu bekerja pejabat tentunya menjemput anak2 dari sekolah.. Sampai saja dirumah, layankan anak2 bermain air sambil2 mencuci kereta yg agak kotor.. Maklumlah semalam perjalanan daripada Masjid Tanah Melaka ke Johor Bahru dalam keadaan hujan lebat & kadang2 renyai.. Potensi untuk kereta kotor pada tahap paling maksima adalah tinggi..

Selepas dinner Dominos Pizza tadi sambung layankan anak2 bermain.. Letih juga layankan anak2 kecil umur 4 & 1.5 tahun ni.. Macam2 perangai.. Tapi demi anak, aku buat2 tak rasa letih.. Pkl 10 td anak2 baru masuk tidur.. Wife aku kurang sihat, so dia tidur lagi awal dr anak2.. Tak apalah Sayang, Sayang rehat lah.. Abg boleh handle anak2 ni..

Bila anak2 dah tidur, rumah jadi sunyi sepi.. Tak ada bunyi TV @ Radio.. Cuma ada bunyi kipas angin jek.. Sambil2 layan Game Need For Speed kat Mobile Phone ni, sempat juga aku campak kain masuk dalam mesin basuh.. Sementara tunggu kain siap cuci aku terus layan Need For Speed.. hahaha aku dah jadi Most Wanted List No.2.. Rasanya baru jek download game ni 2 hari lepas.. Hari ni dah kat List No.2.. Hebat betul main game..

Kain dah basuh, tapi tak ampai lagi.. hehehe baru pkl 1230am.. Awal lagi ni.. Kejap lg ampai kain pukul 1am conform kena serang nyamuk lapar.. adoiii..

Sebenarnya ada rutin harian yang aku dah tinggalkan sejak 2 hari lepas.. Ini semua Need For Speed pasal ar ni.. Sepatutnya aku kena Workout.. aissss.. Tak boleh jadi layan game macam ni.. Boleh Jadi "Kentang" kalau terus macam ni.. Malam esok aku kena teruskan rutin harian aku.. Workout is my Business.. hahahah rugi ar beli alat senaman kalau tak pakai..

Emmm ok, aku kena sambung kerja yang terbengkalai tadi.. Ada sikit lagi kain nak diampai.. Sikit2 pun bakul yang ke-3.. hohoho banyaknya kain tak basuh.. Itu ayat sebelum basuh kain.. Ini kain dah basuh, woooo banyaknya kain belum berlipat..

daaa.. selamat tidur semua..
waktu sekarang 1250am..

No comments:

Post a Comment